Shah Supporters

Support SHAH Selalu~
 
HomePortalRegisterSearchLog inGalleryFAQ

Share | 
 

 Study

Go down 
Go to page : Previous  1 ... 8 ... 13, 14, 15, 16  Next
AuthorMessage
nina
Junior
Junior
avatar

Number of posts : 1219
Age : 22
Location : malaysia,terengganu
Registration date : 2008-04-02

PostSubject: Re: Study   Tue May 20, 2008 4:48 pm

nina mmg da msk tuisyen cekgu pom cine garang sgt

mmg tol ckp ika nina ssh nk beri perhatian mase cekgu gajar satuy agy cekgu2 nina grg die gajr sambil tengking ..
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/ninabeqak
EBiKA

Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 750
Age : 28
Location : parit, perak
Registration date : 2008-03-27

PostSubject: Re: Study   Tue May 20, 2008 5:05 pm

ish...
ika kalo cikgu camtu lagi ar cepat masok...
biler terdesak (kononnyer) lagi cepat terima...
kalo camtu buat study group k..
amalkan la dri kecik...
nanti da thap yg lebih tggi lagi sng nak terima budaya nih...
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace/ikayat
nina
Junior
Junior
avatar

Number of posts : 1219
Age : 22
Location : malaysia,terengganu
Registration date : 2008-04-02

PostSubject: Re: Study   Tue May 20, 2008 5:09 pm

masalah nyer dgr die jerit jew x dgr pon penjelasan

taun lps skull nina 60 org dpt 5A cikgu ckp nk taun ni 65 ssh tuy..
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/ninabeqak
EBiKA

Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 750
Age : 28
Location : parit, perak
Registration date : 2008-03-27

PostSubject: Re: Study   Tue May 20, 2008 5:13 pm

WOW!!! ramainyer...
nina upsr ke tahun nih??
kalo dapat 65 tahun ni...
tahun depan mesti lagi ramai kan...
hahahaaaaa....


juz amalkan DUIT yg azrul cakap tu...

Doa
Usaha
Istiqamah
Tawakkal...

cube sehabis baek ek...
dulu ika pon tak bleh bawak math n sains tambah satu lagi BI...
tapi Alhamdulillah..
dapat la result yg memberangsangkan....
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace/ikayat
nina
Junior
Junior
avatar

Number of posts : 1219
Age : 22
Location : malaysia,terengganu
Registration date : 2008-04-02

PostSubject: Re: Study   Tue May 20, 2008 5:14 pm

insyallah skull die skull tr'baek terengganu second skull chong hua ketige da x taw hehehe
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/ninabeqak
luvly5566
Super Duper Newbie
Super Duper Newbie
avatar

Number of posts : 200
Age : 37
Location : Cheras KL
Registration date : 2008-04-07

PostSubject: Re: Study   Thu May 22, 2008 11:59 am

insyaallah Nina boleh...

Cuma yg penting nina berusaha...

Ingat nina Usaha Tangga Kejayaan.

Ada satu wisdom word k.ida nk bg pada adik k.ida kat shah supporters

"DON'T STOP AT THE TOP TOUCH THE SKY BEFORE YOUR DROP"

so adik2 k.ida kat sini faham kan bukan utk nina saja tp utk semua termasuk diri k.ida juga..
insyaallah jika mempunyai matlamat utk berjaya kita capai apa yg diimpikan..
Back to top Go down
View user profile
esumi

WEBMASTER
WEBMASTER
avatar

Number of posts : 1511
Age : 26
Location : sg. buloh (selangor)
Registration date : 2008-03-26

PostSubject: Re: Study   Thu May 22, 2008 1:17 pm

wah!!!
thx kakida...
=)

i'Allah...
sumi pn nk kne stat mood blaja balik nih...
huhuhu...

cmne la agknye~
Back to top Go down
View user profile http://shahsupporters.hooxs.com
luvly5566
Super Duper Newbie
Super Duper Newbie
avatar

Number of posts : 200
Age : 37
Location : Cheras KL
Registration date : 2008-04-07

PostSubject: Re: Study   Thu May 22, 2008 4:06 pm

esumi wrote:
wah!!!
thx kakida...
=)

i'Allah...
sumi pn nk kne stat mood blaja balik nih...
huhuhu...

cmne la agknye~

tak der hal ar sumi kita share sesama SS kan...dah mcm adik beradik dh pun
Back to top Go down
View user profile
lala

Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 1325
Age : 27
Location : putrajaya kot.
Registration date : 2008-03-26

PostSubject: Re: Study   Thu May 22, 2008 4:49 pm

thnx sis!
ade smgt nk smbg blaja~
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/ruffgal
esumi

WEBMASTER
WEBMASTER
avatar

Number of posts : 1511
Age : 26
Location : sg. buloh (selangor)
Registration date : 2008-03-26

PostSubject: Re: Study   Thu May 22, 2008 5:50 pm

hakhakhka...
adek badek sume ppuan...
=P

bile kte da sambung stadi,arap korg xlupekn sumi la...
=)
*sbb jrg dpt on9*
=)
Back to top Go down
View user profile http://shahsupporters.hooxs.com
ziera

Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 1467
Age : 28
Location : malaysia......PJ
Registration date : 2008-03-27

PostSubject: Re: Study   Thu May 22, 2008 6:27 pm

tuh r sal kn sumi..
sumi intake bln jun ker julai??
bape ari bln????
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/zira_luckygurl
ziera

Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 1467
Age : 28
Location : malaysia......PJ
Registration date : 2008-03-27

PostSubject: Re: Study   Thu May 22, 2008 7:05 pm

tips belajar Dato' Dr. Mohd Fadzilah Kamsah

Tip 1

Tuhan mencipta kita dengan penuh kesempurnaan. Bertindaklah dengan cemerlang.

Tip 2

Pelajar yang tidak berdisiplin semasa belajar besar kemungkinan tidak berdisplin sepanjang hayat.

Tip 3

Semua orang ingin berjaya tetapi cuma segelintir yang berjaya kerana mereka berjaya mengawal nafu dan emosi.

Tip 4

Kita mudah lupa apa yang kita dengar. Kita sekadar tahu apa yang kita lihat. Kita akan faham apa yang kita amalkan atau praktikkan.

Tip 5

Apabila kita belajar dengan niat untuk berkongsi ilmu ataupun mengajar orang lain, kita akan dapat kefahaman dan daya ingatan yang luar biasa.

Tip 6

Setiap hari carilah alasan untuk berubah secara positif.

Tip 7

Di dalam dunia ini, cuma kita berupaya mengubah diri kita.

Tip 8

Apabila kita berubah, semua orang di sekeliling kita akan berubah seiringan dengan perubahan kita.

Tip 9

Setiap masalah berpunca daripada diri kita sendiri. Kita yang perlu menyelesaikannya.

Tip 10

Segala kehebatan sudah ada dalam diri kita. Sekadar menanti untuk diserlahkan.

Tip 11

Orang biasa yang melakukan tindakan luar biasa menghasilkan prestasi luar biasa.

Tip 12

Jadikan setiap hari adalah hari terbaik dan sepanjang kehidupan anda akan cemerlang.

Tip 13

Kejayaan = Hidayah + Ilmu + Amal + Ikhlas + Istiqamah + Berterusan berubah secara positif.

Tip 14

Kejayaan adalah melakukan rutin yang positif secara berterusan.

Tip 15

Kegagalan adalah melakukan satu ataupun dua kesalahan berulang kali.

Tip 16

Orang yang penyayang akan dikelilingi oleh ramai orang yang sayang kepadanya.

Tip 17

Orang yang pembenci akan dikelilingi oleh ramai orang yang benci kepadanya.

Tip 18

Pelajar yang serasi rohnya dengan roh gurunya akan mendapat keberkatan ilmu.

Tip 19

Sayangi dan doakan semua guru untuk serasikan roh dengan guru dan mendapat keberkatan ilmu.

Tip 20

Sayangi, bantu dan doakan semua kawan-kawan anda bagi mendapat keberkatan dalam pembelajaran.

Tip 21

Maafkan semua orang sebelum tidur setiap malam bagi mencuci hati dan mencerdaskan minda.

Tip 22

Orang yang hatinya bersih makbul doanya, cerdas otaknya, sihat badannya, cun wajahnya dan ramai kawannya.

Tip 23

Mulai hari ini perbaiki setiap tindakan dan amalan kta untuk menjadi pelajar terbilang.

Tip 24

Jadikan diri anda sebagai ‘besi berani’ yang sentiasa menarik perkara positif kepada diri anda.

Tip 25

Sedarilah hakikat bahawa setiap perubahan yang anda lakukan akan mengubah dunia di sekitar anda.

Tip 26

Anda tidak boleh berubah selagi anda tidak menerima hakikat yang anda perlu berubah.

Tip 27

Langkah pertama untuk berubah ke arah yang lebih cemerlang adalah dengan menerima hakikat yang anda sebenarnya bermasalah.

Tip 28

Orang cemerlang menunjukkan hasil. Orang gagal memberi alasan.

Tip 29

Kenali diri anda yang sebenar sebelum anda dapat menyerlahkan kecemerlangan diri anda.

Tip 30

Tuhan bertindak seperti mana yang difikirkan oleh hambanya.

Tip 31

Perbaiki hubungan kita dengan Tuhan dan Tuhan akan memperbaiki hubungan kita sesama manusia.

Tip 32

Tuhan mencipta kita bagi melengkapkan dunia ini. Justeru, jadilah insan yang memberi manfaat kepada makhluk di atas muka bumi.

Tip 33

Semua orang sama ada baik ataupun tidak, adalah aset kepada kita dan membawa kebaikan secara langsung ataupun secara tidak langsung.

Tip 34

Pelajar terbilang sentiasa taat perintah Tuhan. Dirikan sembahyang lima waktu dengan istiqamah.

Tip 35

Pelajar yang ingkar perintah Tuhan tidak mungkin menjadi pelajar yang cemerlang.

Tip 36

Pelajar yang cemerlang bersedia membantu kawan dan bersedia dibantu.

Tip 37

Pelajar yang cemerlang dapat mengawal emosi dan sentiasa ceria dan bersemangat.

Tip 38

Pelajar yang cemerlang mempunyai matlamat yang jelas, hebat dan dapat membakar semangatnya.

Tip 39

Pelajar yang cemerlang mahir dengan strategi dan terknik pembelajaran yang berkesan dan sentiasa tekun belajar.

Tip 40

Pelajar yang cemerlang mempunyai imej diri positif dan yakin diri.

Tip 41

Pelajar yang cemerlang tekun menjalani riadah bagi menjaga kesihatan fizikal dan mental.

Tip 42

Pemakanan yang seimbang penting bagi menjana pemikiran yang cerdas dan memori yang tajam.

Tip 43

Pelajar dapat mengingat sehingga 90 peratus bahan yang dipelajari apabila diaplikasikan dengan menjawab soalan yang berkaitan dengan bahan yang dibaca.

Tip 44

Cari tempat tenang untuk belajar. Elakkan mendengar muzik semasa belajar.

Tip 45

Belajar sambil mendengar muzik mengurangkan tumpuan dan menghakis keberkatan ilmu.

Tip 46

Senyum sambil belajar membantu proses pembelajaran.

Tip 47

Kaedah belajar paling berkesan adalah dengan melakar peta minda. Tetapi cuma 20 peratus pelajar yang belajar menggunakan peta minda.

Tip 48

Bangun pagi dengan tersenyum dan berdoa supaya sepanjang hari menjadi ceria dan bersemangat.

Tip 49

Orang yang gembira tidak semestinya tersenyum. Tetapi orang tersenyum pasti gembira.

Tip 50

Apabila anda sudah biasa membuat silap, apa yang betul terasa silap dan yang silap terasa betul.

Tip 51

Semua orang mempunyai sumber yang diperlukan untuk menjadi orang cemerlang.

Tip 52

Peribadi dan prestasi kita sering dipengaruhi oleh kawan-kawan. Justeru, carilah kawan yang positif dan cemerlang.

Tip 53

Setiap kegiatan yang kita lakukan masih belum sempurna dan masih boleh diperbaiki.

Tip 54

Orang yang berfikiran negatif mempunyai sepuluh kali ganda peluang mendapat sakit berbanding orang yang berfikiran positif.

Tip 55

Makanan kepada penyakit adalah pemikiran yang kotor dan negatif.

Tip 56

Kunci pembangunan diri adalah bersedia melakukan perubahan positif walaupun kecil, hari ini juga.

Tip 57

Dengan mendidik orang lain, kita akan menyentuh kehidupannya sepanjang hayat.

Tip 58

Semua penyakit ada ubatnya. Ubatnya ada di dalam diri kita.

Tip 59

Buatlah kebaikan atau perubahan positif setiap hari seolah-olah hari ini mungkin hari kita yang terakhir di dunia ini.

Tip 60

Orang cemerlang suka melakukan perkara yang orang gagal tidak suka lakukan.

Tip 61

Apabila anda berani mengaku bersalah, itu tanda anda semakin bijaksana.
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/zira_luckygurl
esumi

WEBMASTER
WEBMASTER
avatar

Number of posts : 1511
Age : 26
Location : sg. buloh (selangor)
Registration date : 2008-03-26

PostSubject: Re: Study   Thu May 22, 2008 11:09 pm

wah!!!
byk btol tips dye...
tqtqtq!!!

intake jun la...
Back to top Go down
View user profile http://shahsupporters.hooxs.com
lala

Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 1325
Age : 27
Location : putrajaya kot.
Registration date : 2008-03-26

PostSubject: Re: Study   Fri May 23, 2008 12:04 am

akan ku gne kan tips2 nih.
thnks zra post kat cni~

ble haku nk smbng blajo nih........
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/ruffgal
ziera

Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 1467
Age : 28
Location : malaysia......PJ
Registration date : 2008-03-27

PostSubject: Re: Study   Fri May 23, 2008 12:14 am

hahahaha tuh r sal...
sharing2...hehehehe
ku akan gunekn gak...
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/zira_luckygurl
luvly5566
Super Duper Newbie
Super Duper Newbie
avatar

Number of posts : 200
Age : 37
Location : Cheras KL
Registration date : 2008-04-07

PostSubject: Re: Study   Fri May 23, 2008 1:50 pm

esumi wrote:
wah!!!
byk btol tips dye...
tqtqtq!!!

intake jun la...

tu la bagus tu share sama2...

erm....intake jun ek...
sumi smbg study kat ne?
Back to top Go down
View user profile
esumi

WEBMASTER
WEBMASTER
avatar

Number of posts : 1511
Age : 26
Location : sg. buloh (selangor)
Registration date : 2008-03-26

PostSubject: Re: Study   Fri May 23, 2008 2:02 pm

sumi dpt UIA nilai...
asasi ekonomi n sains pgurusan...
=)
Back to top Go down
View user profile http://shahsupporters.hooxs.com
luvly5566
Super Duper Newbie
Super Duper Newbie
avatar

Number of posts : 200
Age : 37
Location : Cheras KL
Registration date : 2008-04-07

PostSubject: Re: Study   Fri May 23, 2008 2:32 pm

bagus2 study smart ok....
Back to top Go down
View user profile
nina
Junior
Junior
avatar

Number of posts : 1219
Age : 22
Location : malaysia,terengganu
Registration date : 2008-04-02

PostSubject: Re: Study   Fri May 23, 2008 2:41 pm

wah zra k.ida byk bagi nasihat

tq2

tuy la krg sambung stady nina sesowang kt ss nantey..
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/ninabeqak
EBiKA

Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 750
Age : 28
Location : parit, perak
Registration date : 2008-03-27

PostSubject: Re: Study   Fri May 23, 2008 2:58 pm

Tahniah pada semua yang dapat pegi ke IPT tu....
ika dapat doakan kejayaan kita bersama jer...


APE2 PON...
IKA BANGGA JADI STUDENT FORM6...
~sebab cam buat diploma dalam setahun setengah jer~

InsyaAllah sukses!!!
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace/ikayat
luvly5566
Super Duper Newbie
Super Duper Newbie
avatar

Number of posts : 200
Age : 37
Location : Cheras KL
Registration date : 2008-04-07

PostSubject: Re: Study   Fri May 23, 2008 5:07 pm

nina wrote:
wah zra k.ida byk bagi nasihat

tq2

tuy la krg sambung stady nina sesowang kt ss nantey..

ye la..k.ida nk tgk adik k.ida yg muda remaja nie berjaya...
kakalu nina berjaya bukan diri kitaorg pun diri nina juga
betul tak?
Back to top Go down
View user profile
esumi

WEBMASTER
WEBMASTER
avatar

Number of posts : 1511
Age : 26
Location : sg. buloh (selangor)
Registration date : 2008-03-26

PostSubject: Re: Study   Fri May 23, 2008 5:22 pm

thx ika...
=)

ala,nina...
esumi akn try on9 la every weekend...
=)
Back to top Go down
View user profile http://shahsupporters.hooxs.com
lala

Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 1325
Age : 27
Location : putrajaya kot.
Registration date : 2008-03-26

PostSubject: Re: Study   Fri May 23, 2008 5:55 pm

eh,korg2 yg dewase.
cewah,dewase la sgt.
nk tnye ni.
patut ke org yg die x blaja akaun kat skola,
msuk matrik perakaunan?
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/ruffgal
lala

Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 1325
Age : 27
Location : putrajaya kot.
Registration date : 2008-03-26

PostSubject: Re: Study   Mon May 26, 2008 12:53 am

korg2.
if tbe2 tgk lala lme x bkk SS.
tuh mknenye lala da smbung blaja aw.
n i'll try on9 if ade mse~
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/ruffgal
nina
Junior
Junior
avatar

Number of posts : 1219
Age : 22
Location : malaysia,terengganu
Registration date : 2008-04-02

PostSubject: Re: Study   Mon May 26, 2008 5:42 pm

urm krg ni mmg nina syg sgt taw]

krg mmg baek sgt x penah jpe org cm krg niw...

nina try tok skekn math alhamdulilah nina da dpt 75% lm math..

nina akn cube dpt 80 atau 90 keatas pulak..
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/ninabeqak
Sponsored content




PostSubject: Re: Study   

Back to top Go down
 
Study
Back to top 
Page 14 of 16Go to page : Previous  1 ... 8 ... 13, 14, 15, 16  Next
 Similar topics
-
» A Study in Space (Sherlock Holmes and 10th Doctor)
» A stallion that wishs only the best...
» Owl and Newt Examination
» License to Chill (Study) [Parker & Lilliana]
» The way of mind games[Training Genjutsu]

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Shah Supporters :: Isu Terkini :: Borak2 Sahaja-
Jump to: